تهران شهرک غرب 982188365139

صاحب آمازون (جف بیزوس) کیست؟

جف بیزوس صاحب سایت امازون

یکی از اخلاق‌هایی که در اکثر ما انسان ها هست، این است که وقتی متوجه می شویم یک کسب و کاری موفق است و درآمد بالایی دارد شروع به حساب کردن می‌کنیم که درآمد ماهیانه صاحب آن کسب و کار چقدر است؟ آمازون یکی از ۴ شرکت بزرگ جهان است که روزانه مردم سراسر دنیا کالا های مورد نیاز خود را از آن خریداری می‌کنند. اینجا هم برای ما سوال ایجاد می‌شود که صاحب آن کیست و روزانه چقدر درآمد دارد؟

صاحب آمازون (جف بیزوس) کیست؟

همه ما بعد از این که متوجه می شویم صاحب کسب و کاری بسیار موفق است می‌خواهیم او را بشناسیم و از درآمدش مطلع شویم. موسس و مدیر فروشگاه بزرگ آمازون که امتیاز روزنامه واشنگتن پست را نیز در دست دارد و در حال حاضر به عنوان اولین فرد ثروتمند دنیا شناخته شده است. به این صورت که درآمد این شخص حتی از ایلان ماسک که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، نیز بیشتر است.

بخشی از زندگی نامه جف بیزوس؟

از همان دوران کودکی به کامپیوتر و فناوری علاقه زیادی داشت (پس کار و موفقیت او بی‌ربط به علاقه‌اش نبود). سپس در دانشگاه با مدرک مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق فارغ‌التحصیل شد. بعد از آن در وال استریت مشغول به کار شده و در سال ۱۹۹۰ به عنوان جوان‌ترین معاون مدیر عامل شناخته شد. پس از ۴ سال از این شغل استغفا داد و فروشگاه بزرگ و اینترنتی آمازون (Amazon) که اختصاصا برای فروش کتاب بود را تاسیس نمود.

جف بیزوس پولدارترین فرد

درآمد صاحب شرکت آمازون (جف بیزوس) چقدر است؟

درآمد جف بیزوس،صاحب آمازون، در هر ساعت ۱۱ میلیون دلار و درآمد کارگران این شرکت نیز در هر ساعت حداقل ۱۲ دلار می‌باشد. آمازون دومین شرکت پس از اپل است که ارزش آن از یک تریلیون دلار گذشته و ثروت جف بیزوس به ۱۶۷ میلیارد دلار رسید. یعنی به صورت روزانه ۲۶۸ میلیون دلار و هر ساعت حدود ۱۲ میلیون دلار درآمد دارد.

راز موفقیت جف بیزوس چیست؟

نه تنها جف بیزوس، بلکه تمامی افراد موفق اشخاصی هستند که قدرت ریسک پذیری بالایی دارند، عمل‌گرا هستند، کارهای خود را با نهایت دقت و تمرکز انجام می‌دهند، به دنبال کشف فرصت‌ و هدف های جدید هستند، آرزوهای خود را دنبال می‌کنند، هدفمند می‌باشند و در نتیجه فرد موفقی چون جف بیزوس می‌شوند. خوب است که از زندگی و ویژگی‌های افراد موفق با خبر شویم و تلاش کنیم خصوصیات اخلاق مثبت و موثری که دارند را در خود ایجاد کنیم. همه ما رویا و هدف‌های مختلفی داریم، ولی هیچ کدام از ما بری رسیدن به آن‌ها سعی و تلاش نمی‌کنیم. در صورتی که افراد موفقی چون جف بیزوس، داشتن رویا و تبدیل کردن آن به واقعیت، هدفشان است.

حقایق جالبی که در مورد جف بیزوس باید بدانید:

  1. ارزش سرمایه جف بیزوس در حال حاضر، ۱۰۸ میلیارد دلار است و در حال حاضر ثروتمندترین انسان جهان شناخته می‌شود.
  2. جف در زمان نوجوانی در مک دونالد مشغول به کار بوده است. در همان موقع نیز در آشپزخانه سیستمی را می‌سازد که زمان اضافه کردن تخم مرغ‌ها، جا به جا کردن برگرها و سیب زمینی‌های سرخ شده را به او اطلاع دهد.
  3. در زمانی که در D.E. Shaw مشغول به کار بود، متوجه شد که استفاده از اینترنت در طی ۱ سال ۲۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و افراد کمی هستند که از طریق آن به خرید و فروش می‌پردازند. سپس کسب و کار آن‌ها را بررسی کرده و تصمیم به فروش کتاب گرفت. در آن زمان کسی مشغول به فروش کتاب به صورت اینترنتی نبود.
  4. جف در اولین ماه فعالیت خود توانست در ۵۰ ایالت امریکا و ۴۵ شهر مختلف کتاب‌ها را به صورت آنلاین به فروش برساند. اولین کتابی که توسط آمازون فروخته شد، Fluid Concepts & Creative Analogies بود که هم اکنون توسط این فروشگاه می‌توان آن را خریداری نمود.
  5. آمازون در ۴ ماه پایانی سال ۲۰۰۱ توانست بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد که ۵ میلیون دلار آن سود خالص بود.
  6. عبارت تیم دو پیتزایی برای کارهای گروهی نیز توسط جف خلق شد. در واقع بیزوس توصیه می‌کند که جلسات باید تنها در شرایط ضروری تشکیل داده شود. چرا که در جمع‌های بزرگتر نمی‌توان با دیگران ارتباط سازنده برقرار کرد و بهتر است ارتباطات سطحی باشد. هر چه تعداد افراد یک تیم کمتر باشد، ارتباط موثرتر می‌شود، پریشانی ایجاد نمی‌شود و اعضای تیم خلاق‌تر می‌شوند.
  7. بیزوس اولین سرمایه‌گذار گوگل بوده که در سال ۱۹۹۸حدود ۲۵۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کرد.

 

Related articles

حمله دابل اسپندینگ double spending چیست؟

حمله دابل اسپندینگ double spending چیست؟ اساس یک سیستم بلاکچین برای تائید تراکنش‌ها و انتقال رمزازرها، امنیت است. هر عاملی که امنیت یک سیستم مالی دیجیتالی را تهدید کند، باید شناسایی شود و برای آن […]

ادامه مطلب

کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی

کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن […]

ادامه مطلب

آشنایی با سایت علی بابا و آموزش خرید از آن

آشنایی با سایت علی بابا و آموزش خرید از آن سایت علی بابا یکی از مشهورترین و همچنین بزرگترین مارکت پلیس آنلاین B2B در جهان است. Alibaba.com امکان خرید و فروش بین صادرکنندگان و واردکنندگان […]

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.