تهران شهرک غرب 982188365139

کیف پول غیر متمرکز چیست؟ بهترین والت‌های غیرمتمرکز

کیف پول غیر متمرکز چیست؟ معرفی بهترین والت‌های غیرمتمرکز

کیف پول غیر متمرکز یکی از انواع کیف پول کریپتویی است که برای ذخیره ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از کیف پول‌ها از امنیت بالایی برخوردارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید تراکنش‌های ناشناس انجام دهید و به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) متصل شوید.

کیف پول‌های غیرمتمرکز به شما کمک می‌کنند که کلیدهای خصوصی کیف پول را در اختیار خود داشته باشید و دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. در این مقاله کیف پول غیرمتمرکز و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر قصد استفاده از کیف پول غیرمتمرکز را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با پی تکنو همراه باشید.

کیف پول غیرمتمرکز یا Decentralized چیست؟

کیف پول غیرمتمرکز (Decentralized Wallet) نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که برای ارائه دسترسی آسان به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز دیفای استفاده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به واسطه یا نهاد مرکزی، مستقیما بر روی ارزهای دیجیتال خود کنترل داشته باشند.

تفاوت کیف پول متمرکز و غیرمتمرکز در چیست؟

کیف پول‌های متمرکز مانند بانک‌ها تحت کنترل یک شخص یا سازمان ثالث هستند. کیف پول‌هایی همچون کوین بیس و بایننس که جزو بهترین کیف پول‌های غیرمتمرکز هستند، به اینترنت وابسته‌اند. در مقابل کیف پول‌های غیرمتمرکز به‌صورت غیر حضانتی طراحی می‌شوند و کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با توجه به این ویژگی کاربران بدون اشتراک‌گذاری کلیدهای خصوصی و تکمیل فرآیند احراز هویت می‌توانند با سایر برنامه‌های غیرمتمرکز تعامل داشته باشند. هر یک از این کیف پول‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای استفاده کاربران هستند. برای این که درک بهتری از عملکرد کیف پول‌های غیرمتمرکز و متمرکز داشته باشید ویژگی‌های آن‌ها را در جدول زیر مقایسه می‌کنیم.

معیارکیف پول متمرکزکیف پول غیرمتمرکز
کنترلکنترل کلیدهای خصوصی و دارایی‌ها در دست نهاد یا شرکتکاربر کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی و دارایی‌های خود دارد
امنیتوابسته به اقدامات امنیتی شرکت؛ خطر هک یا خطای انسانیوابسته به اقدامات امنیتی کاربر؛ بدون دخالت شخص ثالث
راحتی استفادهمعمولاً کاربرپسند و دارای امکانات بازیابی رمزممکن است کمی پیچیده‌تر باشد؛ خطر از دست دادن دارایی‌ها در صورت فراموشی کلید
قوانین و مقرراتممکن است نیاز به تأیید هویت داشته باشدمعمولاً بدون نیاز به تأیید هویت و حفظ حریم خصوصی
دسترسیوابسته به پایداری و بقای شرکت سرویس‌دهندهمستقل از هر نهاد یا شرکت
تعامل با DAppsغیرمستقیممستقیم
نمونه پلتفرمبایننستراست ولت، لجر

 

با بررسی این ویژگی‌ها می‌توان گفت که طرز کار کیف پول متمرکز با کیف پول غیرمتمرکز متفاوت است. در نهایت این به خود شما بستگی دارد که کدام یک از کیف پول‌ها را برای ذخیره دارایی‌های خود انتخاب کنید.

مزایای کیف پول غیرمتمرکز

کیف پول غیرمتمرکز یکی از بهترین ولت‌های کریپتویی است که برای نگهداری ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کیف پول‌ها مزایای بسیار زیادی دارند به همین جهت بین کاربران محبوب هستند. در این بخش مهم‌ترین مزایای کیف پول غیرمتمرکز را برای شما بازگو می‌کنیم.

  • کنترل کامل کلیدهای خصوصی و دارایی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این ویژگی باعث می‌شود که کیف پول‌های غیرمتمرکز امنیت بالایی داشته و کمتر در معرض هک یا سو استفاده قرار بگیرند.
  • با استفاده از کیف پول‌های غیرمتمرکز بدون نیاز به احراز هویت یا اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی می‌توانید به وب ۳ و دیفای دسترسی داشته باشید.
  • کیف پول‌های غیرمتمرکز شرایط لازم برای تعامل و استفاده از صرافی‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز را برای کاربران فراهم می‌کنند.
  • تمام تراکنش‌ها و تعاملات داخل کیف پول‌های غیرمتمرکز به‌صورت همتا به همتا انجام می‌شود. بنابراین کاربران استقلال بیشتری داشته و به هیچ نهاد دیگری وابسته نخواهند بود.
  • استفاده از کیف پول‌های غیرمتمرکز قانونی است و حریم خصوصی کاربران به خوبی حفظ می‌شود.

انواع کیف پول غیرمتمرکز

کیف پول‌های غیرمتمرکز در دو نوع سرد و گرم به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از این ولت‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. در ادامه ویژگی‌های کیف پول سرد و گرم را بررسی خواهیم کرد.

کیف پول سرد

کیف پول سرد (Cold Wallet) کلیدهای خصوصی را به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کنند و به اینترنت وابسته نیستند. این کیف پول‌ها رایگان نبوده و برای دسترسی به آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید. در عوض این کیف پول‌ها از امنیت بالایی برخوردارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط تضمین شده نگهداری کنید. باید توجه داشته باشید که کیف پول‌های سرد رابط کاربری پیچیده‌تری نسبت به کیف پول‌های گرم داشته و استفاده از آن‌ها دشوارتر است.

کیف پول گرم

کیف پول گرم (Hot Wallet) که به کیف پول‌ نرم‌افزاری نیز مشهور است همیشه به اینترنت دسترسی دارد و برای ذخیره دارایی‌ها به اینترنت وابسته است. جزء گزینه‌های در دسترس و مقرون به صرفه برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. شما می‌توانید کیف پول گرم را در دستگاه موبایل، دسکتاپ و مرورگر استفاده کنید. امنیت قابل قبول، رابط کاربری ساده، رایگان بودن و راحتی استفاده به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کیف پول گرم به شمار می‌رود.

بهترین کیف پول‌های غیرمتمرکز

کیف پول‌های غیرمتمرکز یکی از بهترین ولت‌های کریپتویی هستند که تنوع بسیار زیادی دارند. هر یک از کیف پول‌های غیرمتمرکز ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای ذخیره دارایی‌های دییجیتال به شمار می‌روند. اما شناخت بهترین ولت‌های غیرمتمرکز به شما کمک می‌کند که دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. به‌طور کلی بهترین کیف پول‌های غیرمتمرکز عبارت‌اند از:

متامسک (MetaMask)

MetaMask یکی از کیف پول‌های محبوب کریپتو است که روی اتریوم تمرکز کرده است و میلیون‌ها کاربر فعال دارد. این کیف پول غیرمتمرکز از تمام توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند و از امنیت بالایی برخوردار است. متامسک روی مرورگر وب و گوشی موبایل نصب می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به برنامه‌های دیفای و پلتفرم‌هایی همچون اوپن سی و یونی سواپ متصل شوید. این کیف پول قدرتمند با بهره‌مندی از رابط کاربری ساده و امکانات متنوع یک گزینه ایده‌آل برای کاربران مبتدی است. پس اگر به ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین اتریوم علاقه دارید و می‌خواهید آن‌ها را در یک کیف پول غیرمتمرکز معتبر نگهداری کنید، کیف پول متامسک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های غیرمتمرکز است که ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد. این کیف پول جذاب به‌صورت غیر حضانتی (non-custodial) است که وظیفه نگهداری از کلیدهای خصوصی را به کاربران واگذار می‌کند. در حال حاضر کیف پول تراست ولت از بیش از ۴٫۵ توکن مختلف پشتیبانی می‌کند و ۶۰ میلیون کاربر فعال دارد. تراست ولت از سیستم‌عامل‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. کارمزد پایین نقل و انتقال، تبدیل دارایی‌ها، قابلیت استیکینگ، پشتیبانی از ان اف تی و dApps جزء بهترین ویژگی‌های این کیف پول به شمار می‌رود. با توجه به این تفاسیر Trust Wallet یک کیف پول قدرتمند و معتبر برای ذخیره ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus)

Ledger Nano S Plus بهترین کیف پول غیرمتمرکز برای ذخیره سرد ارزهای دیجیتال است. این کیف پول سخت‌افزاری از بیش از ۵۵۰۰ دارایی مختلف پشتیبانی می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد که ۱۰۰ برنامه مختلف نصب کنید. لجر نانو اس پلاس از امنیت بالایی برخوردار است و با قیمت مناسبی به بازار ارائه می‌شود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول می‌توان استیکینیگ، قابلیت اتصال به سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال، امنیت بالا، کارمزد پایین و روند بازیابی آسان آن اشاره کرد. در حالت کلی اگر می‌خواهید دارایی‌های خود را در یک محیط تضمین شده و ایده‌آل نگهداری کنید، لجر نانو اس پلاس گزینه مناسبی است.

ترزور مدل وان (Trezor Model One)

Trezor Model One یکی دیگر از کیف پول‌های غیرمتمرکز است که با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌شود. این کیف پول قدرتمند با ارائه تدابیر امنیتی مختلف از جمله پین طولانی تا ۵۰ عدد، تایید دو عاملی و گواهینامه‌های RoHS و CE به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. ترزور وان از ۱۲۰۰ توکن و کوین مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، دوج کوین، کاردانو و… پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید دارایی‌های مورد نظر خود را در این کیف پول نگهداری کنید.

یونی سواپ ولت (Uniswap Wallet)

Uniswap Wallet یکی از امن‌اترین کیف پول‌های غیرمتمرکز است که به صرافی معتبر یونی سواپ متصل می‌شود. این کیف پول جذاب به‌صورت غیر حضانتی و منبع باز طراحی شده است و کلیدهای خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یونی سواپ ولت یک کیف پول نرم‌افزاری است که در حال حاضر تنها از سیستم‌عامل ios پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان اتصال به dApps، خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق یونی سواپ و ذخیره‌سازی NFT را برای کاربران فراهم می‌کند. امنیت بالای این کیف پول در کنار بازیابی آسان و پشتیبانی از ۱۸۰۰ توکن مختلف سبب شده است که کیف پول یونی سواپ در لیست بهترین کیف پول غیرمتمرکز قرار بگیرد.

کیف پول‌های غیرمتمرکز، کنترل بیشتر

کیف پول‌های غیرمتمرکز یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند که توسط کاربران استفاده می‌شوند. این کیف پول‌ها به هیچ سازمان یا ارگانی وابسته نبوده و به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنند. نگهداری از کلیدهای خصوصی این ولت‌ها بر عهده کاربران است به همین جهت امنیت بسیار زیادی دارند. کیف پول‌های غیر متمرکز به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. در این مقاله کیف پول غیر متمرکز (Decentralized Wallet) و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین بهترین کیف پول‌های غیرمتمرکز را به شما معرفی کردیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

Related articles

تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال

تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال امروزه در سراسر جهان افراد بسیاری هستند که بیزینس و حوزه فعالیتشان به صورتی است که درآمد خود را با استفاده از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی مانند پی پال، وسترن یونیون و…دریافت کرده […]

ادامه مطلب

صفر تا صد آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

صفر تا صد آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال اولین قدمی که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال لازم است بردارید، ساخت کیف پول ارز دیجیتال است. بدون داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن […]

ادامه مطلب

آموزش دریافت گیفت کارت رایگان اپل با سایت و اپلیکیشن

آموزش دریافت گیفت کارت رایگان اپل با سایت و اپلیکیشن شما می‌توانید با کمک برنامه‌های مختلف، مانند اپلیکیشن Coins Rewarder و Gift Wallet، گیفت کارت رایگان اپل دریافت کنید. با داشتن free apple giftcard، می‌توانید از […]

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.