تهران شهرک غرب 982188365139

دیسکورد چیست و چگونه به گیمرها کمک میکند؟

دیسکورد چیست و چگونه به گیمرها کمک میکند؟

دیسکورد شاید برای کسانی که اهل بازی های کامپیوتری یا گیم نیستند، نا آشنا باشد. هنگام انجام بازی های کامپیوتری یا گوشی های موبایل، اغلب بازیکنان باید دو مشکل را حل کنند. اولین مورد اینکه چگونه با یکدیگر صحبت کنند و دوم هم ایجاد هماهنگی در بازی هایی که افراد بسیاری در آن نقش دارند و یک بازی با تعداد بازیکنان بالا انجام می شود. در این مقاله به این می پردازیم که دیسکورد چیست و چگونه به گیمرها کمک میکند؟ همچنین راهنمای استفاده از دیسکورد و آموزش دیسکورد را بصورت خلاصه شرح خواهیم داد.

دیسکورد چیست؟

دسیکورد یک برنامه است که بسیاری از مشکلات گیمیر ها را حل کرده است. این پلتفرم رایگان، صفحه چت را با امکان دسترسی در بازی های مختلف در دسترس قرار داده است. همچنین همچون اسکایپ امکان تماس صوتی و تصویری نیز میسر می باشد. این برنامه به سرعت به یکی از محبوب ترین برنامه هایی تبدیل شد که در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر دارد و می توان گفت در هر روز بیش از ۱۴ میلیون نفر وارد آن می شوند. استفاده از دیسکورد بسیار مفید است. می توان در حین بازی با دوستان خود صحبت کرد و همچنین فضایی ایجاد شده است تا بازیکنان با سایر بازیکنان آشنا شده و به معاشرت بپردازند.

موارد مهمی که باید درباره دیسکورد بدانیم

Discord یک برنامه چت شبیه به برنامه هایی مانند Skype یا teamspeak است. اما چت روم دیسکورد به صورت خاص به بازیکنان بازی های ویدئویی اختصاص داده شده است و روش هایی برای پیدا کردن بازیکنان دیگر، هماهنگی بازی و صحبت در هنگام بازی را برای بازیکنان فراهم کرده است. در دیسکورد  امکان تماس ویدیویی، گفتگوی صوتی و متنی برای کاربران فراهم شده است و می توانند مطابق علایق خود روش های ارتباطی با سایر بازیکنان را مشخص کنند.

اگر سعی دارید بازی های رایانه ای انجام دهید، این برنامه برای شما مفید خواهد بود. این برنامه امکان گفتگو را ساده تر کرده و عملکردهای جستجو را ارائه می دهد تا با سایر افراد راحت تر آشنا شده و آن ها را به لیست دوستان خود اضافه کنید. افراد زیادی نه تنها برای صحبت کردن با یکدیگر در هنگام بازی، بلکه به عنوان یک ابزار سازمانی و اجتماعی از Discord استفاده می کنند.

با تشکر از استقبال کاربران، این برنامه امکانی را در برنامه فراهم آورد تا گروهی از بازیکنان که به بازی مشترکی علاقمند هستند یا بازی های استودیو خاصی را دنبال می کنند سرورهای مختلف ایجاد کرده و در آن ها عضو شوند. در این سرورها که به کانال ها و گروه ها شباهت دارد، می توان از طریق متن، ویدیو و ویس با سایر بازیکنان در ارتباط بود.

چه چیزی دیسکورد را از سایر سیستم های مشابه مستثنی می کند؟

گرچه برنامه های ارتباطی و چت رایگان زیادی به صورت آنلاین وجود دارد، اما Discord به لطف گزینه های چت گسترده ای که دارد، از آن ها متمایز است.

دیسکورد مجموعه ای از بهترین امکانات برنامه هایی چون Skype و Slack را با یک رابط کاربری ساده در دسترس قرار داده است. یک ویژگی مهم این برنامه این می باشد که امکان تماس صوتی در طول بازی ها کمتر می شود، بنابراین تیم سازنده Discord در تلاش است تا حد امکان مشکلات این سیستم را در حین بازی کاهش داده و آن را به ابزاری کارآمد تبدیل نماید.

امکانات قرار گرفته روی دیسکورد باعث شده است بسیاری از افراد آن را به نرم افزاری برای مکالمه و دیدار و گفتگو با دوستان خود انتخاب کنند. کاربران می توانند در Discord با ایجاد اتاق های چت عمومی یا خصوصی با دوستان خود به سادگی در ارتباط باشند.

بعد از ورود به این برنامه باید نقش های مختلف را با توجه به سلایق فردی تقسیم کرد اما اگر با نقشی که به شما تعلق می گیرد، موافق نباشید می توانید آن را به روش های مختلف پیکربندی کرده و تغییر دهید. تنظیم نقش در سرور دارای چندین مزیت می باشد از جمله ساده تر کردن سرور و همچنین ارسال پاداش از سوی اعضا و مجوز های دسترسی به قسمت های مختلف دیسکورد. حال که دانستیم دیسکورد چیست و چگونه به گیمرها کمک میکند؟ در ادامه اشاره ای به راهنمای استفاده از دیسکورد و آموزش دیسکورد خواهیم نمود.

دسترسی به دیسکورد

باید گفت Discord از طریق چندین وسیله قابل دسترس است. اگر در رایانه شخصی خود بازی می کنید می توانید در آنجا از آن استفاده کنید. گوشی ها با سیستم عامل های مختلف نیز پذیرای دیسکورد هستند. به علاوه نسخه مبتنی بر وب و نسخه ی قابل دانلود و نصب بر روی ویندوز و سیستم عامل های دیگر چون لینوکس نیز در دسترس قرار دارند. این به این معنی می باشد که شما می توانید با افراد مختل در هر کجای دنیا در دیسکورد ارتباط برقرار کرده و قابلیت های اجتماعی برنامه را گسترش دهید.

دیسکورد چگونه کار می کند؟

در پاسخ به این سوال می توان از یک کلمه کمک گرفت: سرورها!

سایر برنامه های گفتگو و گپ معمولا چت رومی را در اختیار شما قرار می دهند اما دیسکورد به شما امکان می دهد یک گپ را که به آن به عنوان یک سرور نگاه کرده می شود راه اندازی کنید. می توانید افراد را به این سرور دعوت کنید.

یک روش دیگر هم این است که کل سرور عمومی باشد و هر کسی بتواند وارد آن شده یا بدون دعوت به سرور بپیوندد.

سرور های دیسکورد

دیسکورد این امکان را می دهد که در یک زمان بخشی از چندین سرور بود و در آن به تعامل اجتماعی پرداخت. هیچ محدودیتی برای تعداد سرورهای هر فرد وجود ندارد. می توان به سادگی سرورها را تغییر داد. لیست سرورها همیشه در سمت چپ صفحه به نمایش در می آید. عضویت در سرورها به راحتی با کلیک روی یک لینک که برای شما ارسال می شود، انجام می گیردد. بسیاری از سرورهای عمومی نیز در دیسکورد  با یک جستجو به دست می آیند. همچنین این برنامه اخیرا سرورهای تایید شده را به لیست سرورها اضافه کرده است. این سرورها توسط خود استودیوهای بازی های مختلف راه اندازی شده و به یک انجمن رسمی طرفداران یا بازیکنان شباهت دارند.

اگر گیمیر هستید و به بازی های ویدیئویی علاقه دارید، حتما” دیسکورد را امتحان کنید و ارتباط خود را با سایر بازیکنان بهبود ببخشید. همچنین مراقب اعتیاد به گیمینگ و بازیهای ویدیئویی باشید و بیش از حد وقت خودتان را به بازی کردن اختصاص ندهید! امید است که مطالعه مقاله دیسکورد چیست و چگونه به گیمرها کمک میکند؟ در وبلاگ پی تکنو برایتان مفید بوده باشد و تا حدی با راهنمای استفاده از دیسکورد و آموزش دیسکورد آشنا شده باشید.

Related articles

لیست فروشگاه‌ های پذیرنده پرفکت مانی

لیست فروشگاه‌ های پذیرنده پرفکت مانی پرفکت مانی یکی از معروف‌ترین شبکه‌های آنلاین پرداخت است که در سراسر جهان محبوبیت بسیاری دارد. زمانی که صحبت از کیف پول الکترونیکی می‌شود، پرفکت مانی، یکی از گزینه‌هایی […]

ادامه مطلب

آموزش دریافت گیفت کارت آمازون رایگان

آموزش دریافت گیفت کارت آمازون رایگان گیفت کارت، کارت هدیه‌ای است که شما می‌توانید با داشتن آن از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مانند آمازون، گوگل پلی و …، بدون نیاز به کارت‌های بانکی خرید […]

ادامه مطلب

کسب درآمد از اپل موزیک

کسب درآمد از اپل موزیک کسب درآمد از اپل موزیک (Apple Music) یکی از مهمترین روش‌های درآمدزایی برای هنرمندان و موسیقی‌دانان در دنیای موسیقی مدرن محسوب می‌شود. با گسترش سرویس‌های موسیقی اشتراکی، اپل موزیک به هنرمندان […]

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.