تهران شهرک غرب 982188365139

استیبل کوین چیست و چه مزایایی دارد؟

استیبل کوین چیست و چه مزایایی دارد؟

استیبل کوین ها (Stablecoin) دارایی های دیجیتالی هستند که تقلیدی از ارزهای دیجیتال را  اما مانند دلار یا یورو طراحی کرده اند. آن ها به کاربران این امکان را می دهند تا ضمن حفظ ثبات قیمت، با کمترین هزینه و در سریعترین زمان به سراسر جهان منتقل شوند. در این مقاله شرح خواهیم داد که استیبل کوین چیست و چه مزایایی دارد؟

استیبل کوین چیست؟

ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتریوم به دلیل نوسانات خود در برابر قیمت بدنام هستند. این انتظار می رود که در آینده این مشکل برطرف شود. بعضی اینگونه تفسیر می کنند که چون فناوری بلاک چین هنوز جدید است و بازارهای رمزنگاری نسبتا کم هستند، این مورد طبیعی است و به مرور زمان این مشکلات رفع می شود. این واقعیت که ارزش یک ارز رمز نگاری شده به هیچ دارایی متصل نیست و از منظر بازار آزاد، این موضوع حتی می تواند دست و پا گیر باشد.

به طور کلی می توان گفت ارزهای رمزنگاری شده از دید فناوری بسیار عالی و بی نقص هستند. با این حال نوسانات در ارزش آن ها در نهایت آن ها را به سرمایه گذاری های پر ریسک تبدیل کرده است و برای انجام پرداخت ها چندان ایده آل نیستند. در زمان پرداخت یا در طول پرداخت، قیمت ارزهای دیجیتال می تواند بالا یا پایین شود و این تغییرات و نوسانات لحظه ای مشکل زا می باشند.

اما استیبل کوین ها چنین مشکلی ندارند. این داراییها نوسانات ناچیزی دارند و ارزش دارایی اساسی یا ارزهای فیات را تقلید می کنند و از نزدیک قابل پیگیری می باشند. به این ترتیب، آن ها به عنوان دارایی های امن در میان بازارهای بی ثبات شناخته می شوند.

چندین روش وجود دارد که یک استیبل کوین می تواند ثبات خود را حفظ کند.

استیبل کوین ها چگونه کار می کنند؟

برای پاسخ به پرسش استیبل کوین چیست و چه مزایایی دارد؟  باید دسته های مختلف استیبل کوین ها را بررسی کنیم. چند دسته از استیبل کوین ها وجود دارد که هر کدام به روش های مختلفی کار می کنند. در زیر برخی از آن ها را توضیح می دهیم:

استیبل کوین های پشتیبانی شده از ارزهای فیات

محبوب ترین نوع می باشند که به طور مستقیم توسط ارزهای فیات با نسبت ۱:۱ حمایت می شود. همچنین به این نوع از استیبل کوین های فیات، وثیقه نیز گفته می شود. صادر کننده مرکزی این ارزها یا بانک مبلغی از ارز فیات را در اختیار خود نگه می دارد و مقدار دیگر را صادر می کند.

به عنوان مثال صادر کننده ممکن است یک میلیون دلار در اختیار داشته باشد و هر یک میلیون تومان به ارزش یک دلار توزیع کند. کاربران می توانند آزادانه همانند ارزهای رمز نگاری شده از این ارزها استفاده نمایند، خرید و فروش کنند و در زمان معین آن را به قیمت روز به پول نقد تبدیل کنند.

بدیهی می باشد که در اینجا میزان بالایی از ریسک طرف مقابل وجود دارد که نمی توان آن را کاهش داد و در نهایت باید به صادر کننده ارز اعتماد کرد. هیچ راهی برای کاربرد وجود ندارد که بتواند با اطمینان صادر کننده صندوق ها و پول را تعیین نماید. در بهترین حالت، شرکت صادر کننده می تواند سعی کند تا حد امکان شفاف بوده و کوچکترین اطلاعات را در اختیار قرار دهد.

استیبل کوین های پشتیبانی شده با رمز نگاری

استیبل کوین های دارای پشتوانه رمزنگاری، در کنار داشتن حمایت فیات، حمایت بازار ارزهای رمزنگاری شده را نیز دارند. از آنجا که رمزنگاری ارز دیجیتال یک کار دیجیتالی می باشد، قراردادهای صادر شده قابل پیگیری می باشند. این ارزهای دیجیتال از حداقل اعتماد برخودار هستند، اما باید توجه داشت که سیاست های پولی نیز در این ارزها سهیم می باشد و با توجه به نظرات رای دهندگان سیستم های حاکمیت نیز در این ارزها نقش دارند.

این به این معنی می باشد که نمی توان به یک صادر کننده چندان اعتماد کرد، اما می توان این اطمینان را داشت که این ارزها به نفع کاربران می باشند.

برای بدست آوردن این ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین ها، کاربران کدهای خود را در محیط مناسب قرار می دهند و اولین جرقه را برای بدست آوردن این ارزهای دیجیتال صادر می کنند.

چرا استیبل کوین ها ؟

چندین دلیل وجود دارد که این ارزها جالب هستند و برای درک این سئوال که استیبل کوین چیست و چه مزایایی دارد؟  در زیر دو دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است برای کسی که میخواهد از این ارزها استفاده نماید، جالب باشد.

باید گفت، معامله گران می تواند در صورت پایین آمدن قیمت ها، ارزها و کوین های خود را با پول نقد تغییر دهند. با مبادله بالقوه ی دارایی ها، آن ها خود را از بازار ضرر و زیان دور نگه می دارند و در عین حال مطمئن هستند این تغییرات چندان بالا نخواهد بود تا عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

بسیاری از افرادی که در زمینه رمزنگاری فعال هستند به دلیل خطراتی که در نوسانات آن همراه است، به این موضوع علاقه ای ندارند.

مدیریت ایمن استیبل کوین ها

همانطور که ذکر شد، اکثر این کوین ها برخلاف ارزهای رمزنگاری شده عمل می کنند. بیشتر این موارد در اتریوم می باشند. اما به طور مساوری بسیاری از اطلاعات بلاکچین نیز در این ارزها مشاهده می شود.

مزایای استیبل کوین ها

این ارزهای دیجیتال میزان هزینه تراکنش های بین المللی را کاهش داده اند. همچنین انجام سریع معاملات و ایمن بودن آن یکی دیگر از فواید ارزهای استیبل کوین ها می باشد. ارزهای استبل کوین قابلیت انتقال با استفاده از کامپیوتر و موبایل داد. ثبات این ارزهای دیجیتال بسیار زیاد می باشد و می تواند با پشتوانه یک دارایی عملکرد مناسبی را ارائه دهد. استفاده از فن آوری بلاک چین نیز در این سیستم شفافیت و امینت آن را افزایش میدهد. قراردادهای هوشمند یکی دیگر از مزیت های استیبل کوین ها می باشد که به شما کمک می کند تا یک معامله امن و قابل پیگیری را انجام دهید. این ارزها می توانند راه مناسبی برای سرمایه گذاری باشند و اگر میخواهید بر روی چیزی سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد ما این ارزهای دیجیتال می باشد که آینده درخشانی دارند.

معایب استیبل کوین ها

این ارزهای دیجیتال برخلاف بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده، متمرکز می باشند. میزان افزایش یا کاهش قیمت این ارزها، خیلی خیلی کمتر از ارزهای دیجیتال می باشد. اما باید توجه داشت این سرویس کمترین بازدهی را در سرمایه گذاری دارد و همیشه می تواند یک ریسک خطرناک باشد برای برد یا باخت! و هدف از نگارش مقاله استیبل کوین چیست و چه مزایایی دارد؟ نیز این بود که شما با آگاهی و کسب اطلاعات لازم وارد بازار استیبل کوین ها شوید و به رسیک های آن پی ببرید.

پی تکنو  با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

Related articles

آیا هک تراست ولت امکان‌پذیر است؟

آیا هک تراست ولت امکان‌پذیر است؟ راه‌های جلوگیری از هک شدن trustwallet تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتالی میان تریدرهای ایران و جهان است که خدمات بسیاری از جمله نگهداری امن دارایی‌ها […]

ادامه مطلب
Twitter-Blue - Paytechno70

توییتر بلو چیست | چگونه می توانیم اشتراک توییتر بخریم؟

توییتر بلو چیست | چگونه می توانیم اشتراک توییتر بخریم؟ توییتر بلو چیست؟ یکی از سرویس‌های پولی (اشتراک پریمیوم X) که برای کاربران خود اشتراک به صورت ماهیانه ارائه کرده است، توییتر بلو می‌باشد. امروزه توییتر […]

ادامه مطلب

آدرس کیف پول کجاست؟

آدرس کیف پول کجاست؟ چگونه آدرس کیف پول خود را پیدا کنیم؟ اگر دنیای ارزهای دیجیتال برای شما ناشناخته است احتمالا یک سوال ساده و در عین حال مهم آغاز مسیر یادگیری شما خواهد بود: آدرس […]

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.