تهران شهرک غرب 982188365139

آشنایی با سایت علی بابا و آموزش خرید از آن

آشنایی با سایت علی بابا و آموزش خرید از آن

سایت علی بابا یکی از مشهورترین و همچنین بزرگترین مارکت پلیس آنلاین B2B در جهان است. Alibaba.com امکان خرید و فروش بین صادرکنندگان و واردکنندگان در بیش از ۲۴۰ کشور و منطقه را فراهم می‌کند. این پلتفرم با فراهم کردن فضایی مناسب برای عمده فروشی، یکی از انتخاب‌های اصلی برای تأمین‌کنندگان کالا است. به همین دلیل در ادامه به معرفی این سایت و آموزش خرید از آن می‌پردازیم. ابتدا سایت علی بابا را معرفی می‌کنیم. در ادامه نحوه ساخت اکانت و خرید از این سایت، روش‌ها و درگاه‌های پرداخت مورد استفاده در آن و همچنین نحوه جستجو در آن و ارسال RFQ را بررسی می‌کنیم.

سایت علی بابا

سایت علی بابا با نشانی اینترنتی Alibaba.com بزرگترین مارکت پلیس آنلاین B2B جهان است. این سایت بستر مناسب برای خرید و فروش عمده را در بیش از ۲۴۰ کشور و منطقه در سراسر جهان فراهم کرده است. این سایت متعلق به گروه علی بابا (Alibaba Group Holding Limited) است. جک ما با کمک ۱۷ نفر از دوستان و دانش‌آموزانش در سال ۱۹۹۹ این سایت را در آپارتمانش در هانگژو چین بنیان‌گذاری کرد.

نام این پلتفرم را جک ما از اسم یکی از شخصیت‌های قصه‌های هزار و یک شب انتخاب کرده است. بنا به گفته خودش هنگامی که جک ما در سانفرانسیسکو در یک کافی شاپ بود و مشغول فکر کردن به این اسم بود؛ از پیشخدمت پرسید که آیا علی بابا را می‌شناسد؟ جواب پیشخدمت مثبت بود. پس از آن از پیشخدمت پرسید که: درباره علی بابا چه می‌داند؟ و پیشخدمت گفت: بازشو کنجد.

alibaba - paytechno70

آموزش خرید از سایت علی بابا

برای خرید از سایت علی بابا ابتدا باید در این سایت یک حساب باز کنیم. برای افتتاح حساب می‌توانیم با استفاده از لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود وارد سایت شویم و اقدام به ساخت حساب به عنوان خریدار کنیم. راه دیگر ساخت حساب در این پلتفرم استفاده از اپلیکیشن موبایل آن است. پس از ساختن حساب کاربری می‌توانیم از سایت علی بابا خرید کنیم. بر اساس راهنمای ارائه شده در خود سایت خرید از این سایت را می‌توان در پنج مرحله خلاصه کرد. در ادامه به توضیح نحوه ساخت حساب کاربری و خرید از این مارکت پلیس می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت Contabo و پرداخت در آن

آموزش ساخت حساب در سایت علی بابا

برای افتتاح حساب در علی بابا، مراحل زیر را دنبال کنید. این کار را می‌توانید از طریق سایت Alibaba.com به وسیله لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی و … انجام دهید. و یا می‌توانید برای افتتاح حساب از اپلیکیشن Alibaba.com استفاده کنید.

آموزش افتتاح حساب به وسیله کامپیوتر یا لپ‌تاپ در سایت Alibaba.com

برای افتتاح حساب در سایت علی بابا به وسیله لپ‌تاپ یا کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به صفحه لاگین بروید و روی Join Free کلیک کنید.

    alibaba - paytechno70alibaba - paytechno70

  2. آدرس ایمیلتان را وارد کنید. تیک موافقت را بزنید و روی Next کلیک کنید.

    alibaba - paytechno70

  3. ایمیل تایید به ایمیلتان ارسال خواهد شد. ایمیل را باز کرده و روی لینک موجود در آن کلیک کنید. سپس تمام اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. در صورتی که شرکتی ندارید فیلد Company name را با اسم خودتان پر کنید.

    alibaba - paytechno70

    آموزش افتتاح حساب در اپلیکیشن Alibaba.com

    برای افتتاح حساب به وسیله اپلیکیشن Alibaba.com می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

    1. از منو پایینی صفحه به قسمت My Alibaba بروید و در آن گزینه Sign In or Register را انتخاب کنید.
      alibaba - paytechno70
    2. روی Register کلیک کنید.
    3. کشور / منطقه خود را انتخاب کنید و بقیه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

  4. در صورتی که شرکتی ندارید می‌توانید گزینه I don’t have a company را انتخاب کرده و در عوض نوع کسب و کارتان را وارد کنید.
  5. پس از تکمیل تمام اطلاعات خواسته شده اطلاعات را Submit کنید.

    چگونه در علی بابا خرید کنم؟

    خرید در علی بابا را می‌توان در پنج گام انجام داد. گام اول یافتن فروشنده است. در گام دوم با فروشنده ارتباط برقرار کرده و مذاکره می‌کنیم. در این گام در مورد جزئیاتی مثل قیمت محصول، روش ارسال، هزینه حمل و … با فروشنده مذاکره می‌کنیم. گام سوم ثبت سفارش است. در گام چهارم پول را پرداخت می‌کنیم. و درنهایت گام پنجم تحویل کالا است.

    بیشتر بخوانید: فروش آنلاین کتاب الکترونیکی و کسب درآمد ارزی

    گام اول: پیدا کردن فروشنده

    بیش از ۱۵۰،۰۰۰ تولید‌کننده، عمده فروش و توزیع کننده در سایت علی بابا فعالیت می‌کنند. می‌توانید با برقراری ارتباط با فروشندگان یک محصول سفارشی را درخواست کنید و یا یکی از محصولات آماده فروش را انتخاب کنید، تا در طول ۱۵ روز پس از ثبت سفارشتان آماده حمل شوند. برای این کار ابتدا باید فروشنده را پیدا کنید و سپس آن را مورد ارزیابی قرار دهید.

    برای پیدا کردن فروشنده می‌توانید کلمه کلیدی مربوط به محصول مورد نظراتان را در سرچ بار سرچ کنید. راه دیگر بررسی غرفه‌ها است. می‌توانید غرفه‌های مختلف را از غرفه‌های محصولات برتر گرفته تا غرفه‌های صادرات یک محصول خاص بررسی کنید. راه دیگر ارسال یک درخواست قیمت‌گذاری (RFQ) است. در این روش کالایی را که نیاز دارید مشخص می‌کنید و فروشندگان قیمت‌های پیشنهادیشان را ارسال می‌کنند.

    برای ارزیابی فروشندگان می‌توانید به پروفایلشان نگاهی بیاندازید و برای آن‌ها پیام ارسال کنید. به نشان‌ها در پروفایل فروشندگان دقت کنید. این نشان‌ها به شما می‌گویند که آن‌ها چه اقداماتی را برای این که اثبات کنند شریک قابل اعتمادی هستند انجام داده‌اند. تأمین کنندگان طلایی (Gold Suppliers) اعضایی هستند که به عنوان اعضای با قابلیت‌های صنعتی و یا تجاری تأیید شده‌اند.

    فروشنده تأیید شده (Verified Seller) تأمین کننده طلایی است که مشخصات شرکت، مدیریت، قابلیت‌های تولید، محصول و فرآیند آن به وسیله شخص ثالث ارزیابی، تأیید (certified) و یا بازرسی شده است. تأمین کننده تضمین مبادله (Trade Assurance Supplier) تأمین کننده‌ای طلایی است که پرداخت از طریق Alibaba.com را می‌پذیرد و محافظت از پرداخت و سفارش Alibaba.com را امکان‌پذیر می‌کند. وقتی که برای یافتن فروشنده یا محصول سرچ می‌کنید می‌توانید با فیلتر کردن Trade Assurance از محافظت سفارشتان اطمینان حاصل کنید.

    گام دوم: با فروشندگان ارتباط برقرار کنید.

    پس از تهیه یک لیست از فروشندگان با استفاده از سایت علی بابا به صورت مستقیم با آن‌ها تماس بگیرید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا سفارشتان را شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید در مورد قیمت مذاکره کنید. علاوه بر آن می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار آن‌ها به دست بیاورید. با کلیک روی گزینه Contact Seller در صفحه جزئیات محصول (product detail page) یک استعلام را با فرستادن یک پیغام دقیق و مشخص شروع کنید.

    می‌توانید همه پیام‌های خود را در Message Center پیدا کنید. برای این کار به My Alibaba در Message Center بروید. به این ترتیب قادر خواهید بود که مکالمات خود را پیگیری کنید. استفاده از اپلیکیشن موبایل با قابلیت ترجمه همزمان و گفتگو تصویری برقراری ارتباط را برای شما ساده‌تر می‌کند. همچنین با شرکت در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های آنلاین تجاری در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنید. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از حفاظت تضمین مبادله (Trade Assurance protection) باید ۱۰۰% مکالمات خود را از طریق Message Center انجام دهید.

    گام سوم: سفارش خود را ثبت و محافظت کنید.

    برای حفاظت از سفارش خود تا حد ممکن از تضمین مبادله (Trade Assurance) استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید به دنبال آیکون تضمین مبادله در صفحه لیست محصولات بگردید. همچنین می‌توانید از فروشنده خود در مورد امکان ارائه تضمین مبادله سایت علی بابا بپرسید. برای استفاده از محافظت تضمین مبادله، تمام قوانین آن را رعایت کنید و همواره تمامی تماس‌های خود با فروشندگان را از طریق Message Center برقرار کنید.

    بیشتر بخوانید: خرید دارو از سایت خارجی

    با استفاده از حفاظت تضمین مبادله Alibaba.com می‌توانید از کیفیت محصول، ارسال به موقع، امنیت پرداخت و میانجیگری علی بابا به منظور حل اختلافات اطمینان حاصل کنید. همواره به خاطر داشته باشید که به منظور حفاظت از سفارش و ایمنی پرداخت بررسی کنید که آیا فروشنده حفاظت تضمین مبادله را ارائه می‌دهد. علاوه بر استفاده از تضمین مبادله با استفاده از نکات اضافی زیر می‌توانید از حفاظت از سفارش خود اطمینان مضاعفی را حاصل کنید.

    به این منظور همواره یک سفارش خرید (PO) با جزئیات همه جنبه‌های سفارش و حمل و نقل درست کنید. به منظور حصول اطمینان از مطابقت محصول با مشخصات مورد نیاز شما، همواره درخواست نمونه کنید. با استفاده از خدمات بازرسی و نظارت تولید یک تیم محلی به منظور حصول اطمینان از پیشرفت خوب همه امور، از محل فروشنده بازدید می‌کند. همچنین به خاطر داشته باشید که سایت علی بابا به حفاظت از مالکیت معنوی (IP) به شدت اهمیت می‌دهد.

    گام چهارم پرداخت در alibaba.com 

    پس از توافق در مورد شرایط پرداخت معمولاً یک مبلغ اولیه پرداخت شده و باقی مبلغ پس از ارسال کالا پرداخت می‌شود. برای این که سفارش شما مشمول تضمین مبادله گردد به استثناء پرداخت به وسیله wire transfer پرداخت‌ها باید از طریق سایت Alibaba.com انجام شوند. درحال حاضر علی بابا به منظور ارائه خدمات تضمین مبادله پرداخت، از طریق کارت اعتباری، TT، پرداخت آنلاین بانکی، انتقال آنلاین، وسترن یونیون و Boleto را می‌پذیرد.

    گام پنجم: ارسال و دریافت کالا

    تضمین مبادله Alibaba.com از سفارش شما ۳۰ روز پس از دریافت آن حفاظت می‌کند. سایت علی بابا با بازیگران اصلی صنعت حمل و نقل همکاری می‌کند تا خدمات مناسبی را به کاربران خود ارائه دهد. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که سریعاً قیمت ارائه شده، توسط ۱۲ ارائه‌دهنده دست‌چین شده را با هم مقایسه کنید؛ تا بهترین خدمات مورد نیاز خود را با بهترین قیمت انتخاب کنید. علاوه بر این سایت علی بابا به شما اطلاع می‌دهد که به چه مدارکی برای حمل و نقل نیاز دارید. همچنین این سایت امکان ردیابی end-to-end زنده را فراهم می‌کند.

    چگونگی پرداخت و درگاه‌های پرداخت در علی بابا

    همان‌طور که پیش از این خواندیم؛ برای استفاده از تضمین مبادله این پلتفرم پرداخت‌ها، باید از طریق سایت یا اپلیکیشن Alibaba.com انجام شود. در حال حاضر روش‌ها و درگاه‌های پرداخت مورد پذیرش در این مارکت پلیس عبارتند از: کارت اعتباری، TT، پرداخت آنلاین بانکی، انتقال آنلاین، وسترن یونیون و Boleto. توجه داشته باشید که اگر از روشی به غیر از روش‌های معرفی شده و یا به طور مستقیم اقدام به پرداخت به فروشنده کنید، سفارش شما مشمول حفاظت تضمین مبادله سایت علی بابا نمی‌شود.

    بیشتر بخوانید: آموزش خرید زمین در متاورس در سایت آپلند

    پرداخت از طریق کارت اعتباری

    تمام سفارشات تضمین مبادله امکان پرداخت با کارت اعتباری را فراهم نمی‌کنند. هنگامی که روی گزینه Send برای پرداخت کلیک می‌کنید، اگر در صفحه پرداخت گزینه پرداخت به وسیله کارت اعتباری وجود داشته باشد باید گام‌های زیر را دنبال کنید.

    1. در علی بابا به Manage Order بروید و سفارش مورد نظر را پیدا کنید.

  6. روی گزینه Send initial payment کلیک کنید. در صفحه پرداخت پس از انتخاب روش پرداخت credit/debit card پرداخت را انجام دهید. اگر اولین باری باشد که از طریق کارت اعتباری پرداخت را انجام می‌دهید، برای اضافه کردن کارت اعتباری روی گزینه Add a new credit card to pay کلیک کنید. در صورتی که پیش از این، به این روش پرداختی انجام داده باشید می‌توانید یکی از کارت‌های متصل شده را انتخاب کنید و یا یک کارت جدید اضافه کنید. سپس روی Confirm کلیک کنید تا پرداخت انجام شود.
    کارت‌های معتبر در این روش شامل: Visa، MasterCard، Diners، Discover، JCB، American Express، CUP، CB و Interac Card هستند. همچنین ارز‌های مورد قبول در صورت استفاده از Visa و MasterCard شامل USD، AUD، CAD، EUR، GBP، JPY، SGD، INR، KRW، MXN، MYR، PHP، RUB، AED، BRL، HKD، ILS، PLN، SAR، THB و ZAR هستند و در صورت استفاده از سایر کارت‌های اعتباری ارز مورد قبول دلار آمریکا است. هزینه کارمزد پردازش پرداخت برابر ۲٫۹۹% مبلغ است؛ که به صورت اتوماتیک از حساب شما کسر می‌شود. حداکثر مبلغ هر تراکنش برای CUP، ۱۲،۰۰ دلار آمریکا و برای بقیه کارت‌ها ۱۲،۰۰۰ دلار آمریکا است.

    پرداخت از طریق TT

    Wire Transfer که به آن T/T نیز می‌گویند شکلی از انتقال وجه بین بانک‌ها و موسسات مالی است که بر انتقال تلگرافی متکی است. سایت علی بابا برای فراهم کردن امکان پرداخت از این طریق به صورت بین‌المللی و همچنین به صورت داخلی در برخی کشور‌های منتخب با بانک‌های معتبری نظیر سیتی‌بانک و جی‌پی مورگان همکاری می‌کند. برای انتقال مبلغ توسط T/T بین المللی محدودیتی وجود ندارد. ولی حداکثر مبلغ قابل انتقال در T/T داخلی ۳۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا در هر تراکنش است. پرداخت به روش T/T بین المللی از سایر روش‌ها کندتر است و بین ۳ تا هفت روز کاری به طول می‌انجامد.

    بیشتر بخوانید: آموزش خرید و فروش دیجی بایت

    پرداخت از طریق انتقال آنلاین

    این روش پرداخت برای پرداخت مبالغ زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش که با همکاری با موسسات مالی شخص ثالث شناخته شده‌ای مانند Trustly، Ideal و Sofort انجام می‌شود، شما بدون ایجاد حساب پرداخت جداگانه‌ای در Alibaba.com می‌توانید با ارز‌های محلی پرداخت را انجام دهید. حداکثر مبلغ قابل انتقال در هر تراکنش در این روش از حساب‌های اروپایی ۳۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا و از حساب بانک مالزی ۲۹،۵۰۰ رینگیت مالزی است. مراحل روش پرداخت از طریق انتقال آنلاین را در ادامه توضیح خواهیم داد.
    سفارشی را که می‌خواهید بابت آن پرداخت انجام دهید پیدا کرده و سپس روی Initial Payment یا Pay the Balance کلیک کنید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید.

    Online Transfer را انتخاب کرده و سپس کشور یا منطقه حساب بانکی را تأیید کنید.
    روی Access bank account کلیک کنید. برای تکمیل فرآیند پرداخت دستورالعمل‌های صفحه pop-up باز شده را دنبال کرده و اطلاعات را تأیید کنید.

Related articles

کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی

کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن […]

ادامه مطلب

آموزش دریافت گیفت کارت رایگان اپل با سایت و اپلیکیشن

آموزش دریافت گیفت کارت رایگان اپل با سایت و اپلیکیشن شما می‌توانید با کمک برنامه‌های مختلف، مانند اپلیکیشن Coins Rewarder و Gift Wallet، گیفت کارت رایگان اپل دریافت کنید. با داشتن free apple giftcard، می‌توانید از […]

ادامه مطلب

چگونه از طریق یوتیوب پول در بیاوریم و کسب درآمد کنیم؟

چگونه از طریق یوتیوب پول در بیاوریم و کسب درآمد کنیم؟ چیزی از درآمد چندمیلیون دلاری یوتیوبرها شنیده‌اید؟ پلتفرم جذاب یوتیوب YouTube با هزاران کانال و ویدئوهای آموزشی، کاربردی و سرگرم‌کننده، روزانه پای میلیون‌ها بازدیدکننده را به شبکه خود باز […]

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.